1 Türkiye Pazarındann Yeteri Kadar Mutlu Değiliz. 1/11/2010, 17:31
Autoshow Fuarı için İstanbul’a gelen Nissan Başkan Yardımcısı Gilles Normand, “Türkiye pazarından yeteri kadar mutlu değiliz. Bu durum kısıtlı model varlığımızdan kaynaklanıyor. Türkiye’de büyümek için her türlü fırsatı değerlendireceğiz. Yatırım da bu seçenekler arasında” dedi.
RENAULT-Nissan ittifakının Dünya Başkanı Carlos Ghosn, eylül ayında Paris Fuarı’nda Türkiye pazarının artan önemi karşısında Nissan’ın da Renault gibi büyümek için yatırımı düşünmek zorunda kalacağını açıklamasının ardından, Nissan’ın Başkan Yardımcısı Gilles Normand da, “Ghosn haklı bende mutlu değilim. Ama bu konuda Türkiye ekibi değil kısıtlı modele sahip olduğumuz için biz suçluyuz” dedi.
Renault bize örnek
Autoshow Fuarı için İstanbul’a gelen Normand, Türkiye’de büyümek için her türlü fırsatı değerlendireceklerini belirterek, şöyle konuştu: “Evet Ghosn’un da dediği gibi yatırım seçeneklerden bir tanesi. Bunun için Renault’un tecrübeleri bizim için çok iyi bir örnek. Gerekli altyapı ve işbirliği fırsatlarına bakıp bir değerlendirme yapacağız. Türkiye’de yerli üretimin ne denli önemli olduğunu Renault’dan dolayı gayet iyi biliyoruz. Bugün Nissan’ın global otomotiv pazarındaki payı ortalama yüzde 5.6-5.7 civarındayken, Türkiye’de henüz yüzde 1.5 seviyelerinde. Dolasıyla Türkiye’deki peformansımızdan mutlu değiliz ve bu konuda hızlı adımlar atacağız.”
Yatırım kararından önce Türkiye pazarında yeni modellerle pazar paylarını öncelikli olarak yüzde 3’e çıkarmak istediklerini ifade eden Normand, şunları dile getirdi: “Bu yıl gördük ki Türkiye pazarına uygun araçları yeterli sayıda verdiğimizde satışlar artıyor. Pazardan daha fazla büyüdük ve satışlarımızı 3’e katlayarak 13 bin adetlere çıkardık. Türkiye pazarına iki yeni model sunduk. Bu araçlar, Nissan için Türkiye pazarında yeni bir dönemin başlangıcını simgeliyor.”
Yeni sedan gelecek
Normand, şöyle devam etti: “Mevcut ürün yelpazemiz, Türk müşteriler ve Türkiye pazarı için kısıtlı kalmakta ve bu nedenle pazar payımız uzun bir dönemdir düşüktü. Ancak bu yıldan itibaren Nissan, Türkiye’ye yeni modeller getirerek Türkiye’deki ürün yelpazesini geliştirecek. Kasım ayıyla birlikte Juke ve yeni Micra’yı pazara sunuyoruz. 2011 yılı sonunda ise büyük bir süprizimiz olacak. Orta sınıfta yepyeni bir sedan otomobili tanıtacağız. Bu model 2012 yılı ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak. Bir sedan ülkesi olan Türkiye için çok doğru bir model olacağına inanıyoruz. Dolayısıyla önce yeni modellerle pazar payımızı nasıl geliştirebiliriz ona bakacağız, ardından dünya ortalaması için yatırım imkanlarına bakacağız.”
RENAULT-Nissan ittifakının Dünya Başkanı Carlos Ghosn, eylül ayında Paris Fuarı’nda Türkiye pazarının artan önemi karşısında Nissan’ın da Renault gibi büyümek için yatırımı düşünmek zorunda kalacağını açıklamasının ardından, Nissan’ın Başkan Yardımcısı Gilles Normand da, “Ghosn haklı bende mutlu değilim. Ama bu konuda Türkiye ekibi değil kısıtlı modele sahip olduğumuz için biz suçluyuz” dedi.
Renault bize örnek
Autoshow Fuarı için İstanbul’a gelen Normand, Türkiye’de büyümek için her türlü fırsatı değerlendireceklerini belirterek, şöyle konuştu: “Evet Ghosn’un da dediği gibi yatırım seçeneklerden bir tanesi. Bunun için Renault’un tecrübeleri bizim için çok iyi bir örnek. Gerekli altyapı ve işbirliği fırsatlarına bakıp bir değerlendirme yapacağız. Türkiye’de yerli üretimin ne denli önemli olduğunu Renault’dan dolayı gayet iyi biliyoruz. Bugün Nissan’ın global otomotiv pazarındaki payı ortalama yüzde 5.6-5.7 civarındayken, Türkiye’de henüz yüzde 1.5 seviyelerinde. Dolasıyla Türkiye’deki peformansımızdan mutlu değiliz ve bu konuda hızlı adımlar atacağız.”
Yatırım kararından önce Türkiye pazarında yeni modellerle pazar paylarını öncelikli olarak yüzde 3’e çıkarmak istediklerini ifade eden Normand, şunları dile getirdi: “Bu yıl gördük ki Türkiye pazarına uygun araçları yeterli sayıda verdiğimizde satışlar artıyor. Pazardan daha fazla büyüdük ve satışlarımızı 3’e katlayarak 13 bin adetlere çıkardık. Türkiye pazarına iki yeni model sunduk. Bu araçlar, Nissan için Türkiye pazarında yeni bir dönemin başlangıcını simgeliyor.”
Yeni sedan gelecek
Normand, şöyle devam etti: “Mevcut ürün yelpazemiz, Türk müşteriler ve Türkiye pazarı için kısıtlı kalmakta ve bu nedenle pazar payımız uzun bir dönemdir düşüktü. Ancak bu yıldan itibaren Nissan, Türkiye’ye yeni modeller getirerek Türkiye’deki ürün yelpazesini geliştirecek. Kasım ayıyla birlikte Juke ve yeni Micra’yı pazara sunuyoruz. 2011 yılı sonunda ise büyük bir süprizimiz olacak. Orta sınıfta yepyeni bir sedan otomobili tanıtacağız. Bu model 2012 yılı ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak. Bir sedan ülkesi olan Türkiye için çok doğru bir model olacağına inanıyoruz. Dolayısıyla önce yeni modellerle pazar payımızı nasıl geliştirebiliriz ona bakacağız, ardından dünya ortalaması için yatırım imkanlarına bakacağız.”