Nissan Forum ve Paylaşım Platformu-Türkiye
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Nissan Forum ve Paylaşım Platformu-Türkiye

Hoşgeldin ; Misafir

Giriş yap

Şifremi unuttum



www.nissanim.yetkin-forum.com
Site İstatistikleri
 Hoşgeldin;

Toplam
0 Mesajın Var.


Üyelik Tarihin:

Son Ziyaretiniz:


5922 Gündür yayındayız
824 Konumuz var
2027 Mesaj gönderildi
925 Kullanıcımız Var
Son Üyemiz :
https://nissanim.yetkin-forum.com/u925

Nissanci.coM Anket

EN BEĞENDİĞİNİZ NİSSAN MODELİ HANGİSİ?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sonuçları Gör

Nissanci.CoM
Mozilla Firefox
Internet Explorer
Opera
Netscape
ile test edilmiştir
Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

Nissanci.Com Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Motorinde Ayrım Kalkıyor.
Sizden Başka
Bu forumu gezen kullanıcılar: Yok
Bu konuyu Paylaş?veya Seçenek Göster!
Gözle

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1haber Motorinde Ayrım Kalkıyor. 13/7/2010, 14:29

konyahooligans



konyahooligans

Nissancı.coM'da
KAPTAN PİLOT

KAPTAN PİLOT
Motorinde, “kırsal-euro dizel” ayrımı sona eriyor. Enerji
Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Avrupa Birliği direktiflerine uyum
kapsamında kırsal motorindeki kükürtü, piyasada euro dizel olarak
adlandırılan normal motorindeki miktara indirme yönünde bir çalışma
yapıyor.




Kurum, 98/70/AT sayılı Avrupa
Birliği Yönergesinde yer alan kırsal motorin tanımının ve anılan
akaryakıt için 1 Ocak 2011 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek olan
kükürt içeriği sınırını, ulusal mevzuata aktarılması için harekete
geçti.
Bu çerçevede
standartlara dönük teknik düzenleme yapılması ve kırsal motorinde 1.000
PPM olan kükürt düzeyinin, normal motorindeki 10 PPM'e düşürülmesi
öngörülüyor.
Kurumun söz konusu çalışması kapsamında “Ham Petrol, Akaryakıt,
İhrakiye, Madeni Yağ, Baz Yağ ve Petrolle İlişkili Maddelere Dair
Karar”ın ilgili maddesine, “Motorin, herhangi bir vergi
farklılaştırması kapsamında teslim edilmesi durumunda kırsal motorin
resmi ismiyle satılır” hükmünün ekleneceği belirtiliyor.

MALİYE
BAKANLIĞI DA KARARI BEKLİYOR


Bu arada EPDK'nın
kırsal-normal motorindeki kükürt düzenlemesinin ardından Maliye
Bakanlığı
da, yeni vergi düzenlemesine gidecek.
Maliye
yetkilileri, kırsal motorinin tarım kesiminin desteklenmesine dönük bir
uygulama olduğunu, ancak günümüzde kamyoncular, otobüsçüler ve
dolmuşçuların yanı sıra bazı özel otomobil sahiplerinin bile
kırsal motorin kullandığına dikkat çekiyor.
Avrupa'da kırsal motorinin toplam motorin tüketimi içindeki payının
yüzde 5 civarında bulunmasına karşılık, bu oranın Türkiye'de yüzde 70'e
ulaştığına işaret eden Maliye yetkilileri, konuyla ilgili şu
değerlendirmeyi yapıyor:
“Türkiye'ye İran ve Irak başta olmak
üzere komşu ülkelerden kaçak olarak bol miktarda kırsal motorin
getiriliyor. Kükürt oranı yüksek, kalitesi düşük bu yakıtlar, haksız
rekabete ve yüksek tutarda vergi kayıplarına yol açıyor.
Biz de EPDK'nın kırsal motorinle ilgili çalışmasının sonucunu
bekliyoruz. Sözkonusu çalışmanın tamamlanıp, yeni düzenlemenin
şekillenmesinin ardından Maliye
Bakanlığı
da, motorindeki özel tüketim vergisi oranlarını yeniden
belirleyecek. EPDK'nın motorinle ilgili düzenlemelerine paralel biz de
motorinde tek ÖTV uygulamasına gidebiliriz. Sonuçta ÖTV tutarının
eşitlenmesi gerekecek.
Böyle bir durumda ÖTV'nin normal motorinde
eşitlenmesi çok büyük ihtimal.”

2 MOTORİN ARASINDA 8,5
KURUŞ VERGİ FARKI VAR


Halen kırsal motorinden litre
başına 1,2345 lira, normal motorinden ise 1,3045 lira ÖTV alınıyor.
ÖTV ve KDV dahil, kırsal motorin üzerindeki vergi yükü 1,6795 lira,
normal motorindeki vergi yükü ise 1,7650 lira olarak hesaplanıyor. Bu
şekilde kırsal ve normal motorin arasında, ÖTV ve KDV açısından toplam
8,55 kuruşluk fark bulunuyor.
2009 verilerine göre Türkiye'de tüketilen 15,9 milyar litre
motorinin, 11,9 milyar litresini kırsal motorin, 4 milyar litresini de
normal motorin oluşturuyor.
Bu rakamlar dikkate alındığında, günümüzdeki ÖTV tutarlarıyla,
devlet, kırsal motorinden 14,7 milyar lira dolayında ÖTV topluyor. Buna
KDV de, eklendiğinde vergi toplamı 20 milyar liraya yaklaşıyor.
Normal motorinden ise ÖTV olarak 5,2 milyar lira, ÖTV ve KDV olarak
da 7 milyar lira vergi tahsil ediliyor. Böylece motorindeki toplam vergi
geliri 27 milyar lira düzeyine çıkıyor.
Kırsal motorinden alınan ÖTV'nin, kükürt miktarına bağlı olarak
normal motorin düzeyine getirilmesi halinde ÖTV tahsilatında 830 milyon
lira dolayında artış meydana gelecek. Bu rakam KDV de dahil edildiğinde 1
milyar lira düzeyine çıkacak.
Normal motorindeki ÖTV'nin kırsal
düzeyine indirilmesi halinde ise aynı tutarda vergi kaybı yaşanacak.

SEKTÖR,
TEK TİP MOTORİNDEN YANA


Öte yandan Petrol Sanayi
Derneği (PETDER) Genel Sekreteri Erol Metin A.A muhabirine, kırsal
motorin ile normal motorin içeriğinin 14 teknik parametreden oluştuğunu,
tek farklılığın kükürt miktarından kaynaklandığını söyledi.
Kırsal motorinde 1000 PPM olan kükürt miktarının, normal motorinde 10
PPM düzeyinde bulunduğunu hatırlatan Metin, AB'nin konuya ilişkin
direktifiyle 1 Ocak 2010 tarihinden itibaren yol dışı araçlar hariç
motorinde 10 PPM kükürt uygulamasına geçilmesinin zorunlu tuttuğunu
ifade etti.
EPDK'nda AB'ye uyum çerçevesinde yeni bir düzenleme yaptığını anlatan
Metin, bu düzenlemede, kırsal motorindeki kükürtün 10 PPM'e
düşürülmesinin öngörüldüğünü belirtti.
Sektör olarak tek tip motorin uygulamasından yana olduklarını
vurgulayan Metin, bunun hem sektöre kolaylık sağlayacağını, hem haksız
rekabeti azaltacağını, hem de düşük kükürt uygulaması ile çevreye
emisyonların azaltılması noktasında katkısı olacağını söyledi.
Metin, uygulama ile birlikte sınırdan kaçak giren kırsal motorinin
daha kolay şekilde tespit edilebileceğine de dikkat çekerek, “Çünkü
kaçak gelen motorinde kükürt yüksek düzeyde bulunacak. Türkiye'de bundan
sonra kullanılacak kükürtte ise miktar düşük olacak. Bu şekilde kaçak
akaryakıt, daha rahat anlaşılabilecek. Çünkü kaçak akaryakıtta kükürt,
10 PPM gibi ileri teknolojide olamaz. Böylelikle kayıt dışılık da daha
net şekilde engellenir “ diye konuştu.

“VERGİSEL ANLAMDA
AYRIŞTIRMA YAPILMAMALI”


Yeni düzenlemede vergisel
anlamda da bir ayrıştırma olmamasını arzu ettiklerini belirten Metin,
tarım ya da başka kesime dönük ayrı bir vergisel düzenlemenin sektörde
zorluk yaratacağını iddia etti.
Kükürt miktarlarının farklılığından kırsal motorin ile motorin
arasındaki vergi farkının litrede 8,5 kuruş olduğuna işaret eden Metin,
bu farkın da çok büyük bir miktar sayılamayacağını savundu.
EPDK'nın tek tip motorin uygulamasına karar vermesi durumunda
sektörün buna geçiş için 6 ay gibi bir süreye ihtiyacı bulunduğunu da
kaydeden Metin, şunları söyledi:
“Böyle bir durumda tankların uyumu için, ithalat anlaşmaları,
rafineri üretimi için sektörün zamana ihtiyacı olacak. Çünkü örneğin
tanklar 1000 PPM'e göre ayarlıysa bunun 10 PPM'e düşürülmesi zaman
alacak. İthalat anlaşmalarının da AB direktifine uyumlu bir şekilde 10
PPM kükürt miktarı, esas alarak yeniden yapılması lazım. Bu, belki süre
gerektirebilir ama bunun için 6 ay yeterli bir süre. Biz, tek tip
motorin uygulamasının sektör yararlı ve verimli olacağı kanaatindeyiz”

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz

 


Admin İletişim
Powered by Nissanci.coM ©Bir Nissanci.Com Kuruluşudur.
Copyright © 2008-2009 By b@b@ko & Nissanci.coM
©Gizlilik İlkelerimiz
Web sitemizin dışında farklı sitelere yönlendirilen linklerin içeriklerinden sitemiz sorumlu tutulamaz...


Yetkinforum.com | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar