Nissan Forum ve Paylaşım Platformu-Türkiye
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Nissan Forum ve Paylaşım Platformu-Türkiye

Hoşgeldin ; Misafir

Giriş yap

Şifremi unuttum



www.nissanim.yetkin-forum.com
Site İstatistikleri
 Hoşgeldin;

Toplam
0 Mesajın Var.


Üyelik Tarihin:

Son Ziyaretiniz:


5921 Gündür yayındayız
824 Konumuz var
2027 Mesaj gönderildi
925 Kullanıcımız Var
Son Üyemiz :
https://nissanim.yetkin-forum.com/u925

Nissanci.coM Anket

EN BEĞENDİĞİNİZ NİSSAN MODELİ HANGİSİ?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sonuçları Gör

Nissanci.CoM
Mozilla Firefox
Internet Explorer
Opera
Netscape
ile test edilmiştir
Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

Nissanci.Com Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Otomobil dünyasının "pop starı!"
Sizden Başka
Bu forumu gezen kullanıcılar: Yok
Bu konuyu Paylaş?veya Seçenek Göster!
Gözle

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

day07



day07

Nissancı.coM'da
KAPTAN PİLOT

KAPTAN PİLOT
Otomobil dünyasının "pop starı!" 19_k

Konu dört tekerlekliler olunca o bir efsane. 20 milyar dolarlık zararı kara dönüştürebilen biri. Can Birsay yazdı...

Otomobil dünyasının "pop starı!" 1_k


1932'de kurulan Japon otomobil endüstrisinin en büyük üç üreticisinden biri olan Nissan ile 1899'da kurulmuş olan dünyanın en büyük dördüncü otomobil üreticisi Renault’nun CEO'su olan Carlos Ghosn konu dört tekerlekliler olunca tam bir efsane.
54 yaşındaki Ghosn Brezilya'da Lübnanlı bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelmiş bir işadamı. Motorsporlarından, ticari otomobillere, aile otomobillerinden, geleceğin araçlarına her konuda dört tekerlekliler ile yaptıklarıyla muhteşem bir başarı hikâyesine sahip olan Ghosn hem Lübnan hem Brezilya hem de Fransa vatandaşı.
Otomobil dünyasının "pop starı!" 2_k



Ghosn'un bütün dünyayı saran ünü ve başarısı Nissan'ı inanılmaz zararlardan kurtararak bir dünya devine dönüştürmesiyle gelirken, Japon otomobil üreticisinin en önemli imzalarından, 1969'dan beri yollarda olan Nissan GT-R'ın son modeli Nissan GT-R Q4'ü 2007'de Japonya'da ve 2009'da da Q1 olarak bütün dünyada satışa sunmasıyla tavan yaptı.
Nissan'ın en çok önem verdiği modeli olan GT-R'da uyguladığı pazarlama tekniğiyle eşi görülmemiş bir başarıya imza atan Ghosn hem bir otomobil modelinin hem de kendisinin efsane statüsüne yerleşmesini sağladı. Japonya'da her yıl ortalama 1,5 milyon insanın ziyaret ettiği otomobil fuarında en az arabalar kadar ilgi çeken Ghosn, GT-R'ın yeni modelini 2007'deki otomobil fuarından tam altı ay önce henüz tamamlanmamışken dünyanın dört bir yanından gelen en seçkin ve zorlu otomobil kritikleriyle buluşturdu. Otomobilin burnu, kıçı ve içendeki detaylarını brandayla kapattıran Ghosn herkesin motoru ve frenleri sınırlarda test etmesini istedi. Bu toplantının ardından bu sert ve eleştiride sınır tanımayan gazetecilerin ortak noktada buluştuğu fikirler şöyleydi, "Böyle bir uygulama daha önce görmedik. Bu otomobil henüz hazır değil. Detayları tamamlanmamış durumda. Motorunu gördük ama başka bir şey göremedik. Ama şunu anladık GT-R efsanesi devam ediyor. Bir de bittiğinde neler yapabilecek görmek istiyoruz" şeklinde oldu.
Otomobil dünyasının "pop starı!" 3_k

Otomobil meraklıları için çok özel bir yeri olan Nissan GT-R'ı diğer performans otomobillerinden ayıran en büyük farkı, 1969'dan günümüze gelen modellerin tamamında, bir yarış otomobilinin özelliklerine sadık kalınan ancak herkesin kullanabileceği düşük maliyetli otomobiller üretilmesi oldu. Düşük maliyet Japon teknolojisiyle birleşince ortaya çıkartılan otomobillerle Nissan GT-R ilk günden beri Porsche ve Ferrari’nin korkulu rüyası oldu. GT-R'ın en büyük farkı bu iki devin 3'te hatta 4'te biri fiyatına satışa çıkması olurken sergilediği performansla birçok performans arabasını kolaylıkla geride bırakmayı başardı.
Kendisi de bir makine mühendisi olan Ghosn son GT-R'ın yapım aşamasını 2002'de başlattı ve projenin başından sonuna kadar mühendisleriyle birlikte oldu. Kendisi ilk talimatını şöyle anlatıyor, "GT-R efsanesine sadık kalın. Her zamanki gibi herkesi geçsin ama aile arabası da olabilsin. Tasarıma gelince, modern olun, keskin hatlar istiyorum ama en önemlisi arka stoplar büyük, çok büyük ve yuvarlak olmalı. İşte GT-R çizgisi bu." Ghosn GT-R'ın yeni modeli için yapılan toplantıda başka bir şey istemediğini ve sadece bunları söylediğini iddia ederken ilk kez 2003'te ilk tasarımları görmeye başladığını söylüyor.
Otomobil dünyasının "pop starı!" 5_k


Ghosn döneminde üretilen Nissan 350Z'ler İngiltere'de bir yılda beklediği satışa bir haftada ulaşarak inanılmaz bir başarıya imza atarken, aynı başarının satış anlamında GT-R'da yakalanması hiç bir zaman arzu edilmedi. Bunun sebebini Ghosn ve ekibi kısaca şöyle özetliyor, "Ferrari ve Porsche'yi alabilen herkes 4-5 tane GT-R alabilir. Ancak bunu yapamamalı ve GT-R'a duyulan özlem artmalı. Bu otomobil sınırlı üretimde kalmalı."
Böyle bir düşünceyle üretilen GT-R'ların bugün dahi eski modellerine ulaşmak çok zor. Dünyanın dört bir yanında kurulan GT-R sahiplerinin kulüpleri her sene yaptıkları toplantılarda Harley Davidson ya da Ferrari sahiplerinden farksız bir şekilde bir araya gelerek, en ince detaylara kadar otomobillerini övüp efsanenin büyümesini sağlıyorlar.
Otomobil dünyasının "pop starı!" 9_k

-PAZARLAMA HARİKASI-
Ghosn'un ince zekâsıyla tanıtım ve pazarlamanın yolu kısa ve öz aşamalardan geçiyor: İnternet sayfasını hazırla ama gizli tut. İnternet üzerinde günlükler kur ve detayları yaz ama resimleri gizle. Eş zamanlı olarak oyununu hazırlat ama satışa çıkartma. Fuarda görücüye çıkarken otomobili göstermeden önce yeni ürününü en büyük rakiple yarıştır ve kazan! İşler yolunda gider yani en büyük rakip olan Porsche canlı yayında geçilebilirse, fuarda flaşlar patlamaya başladığında, bloglarda ve internet sayfasında yeni GT-R'ın üzerinde duran brandayı kaldırıp aynı anda mağazalarda yeni GT-R'ın oyunu olan Gran Tourismo'nun oyun satışına başla.
"Bütün bu sıralama işler yolunda giderse yapılsın, yoksa ben otomobille kapılar açılınca ziyaretçiler karşısına çıkacağım diğer hazırlıkları hayata geçirmeyeceğiz." Bunlar Ghosn'un söyledikleri ancak otomobil endüstrisine bakılacak olursa bu işadamının yaptığı her şey yolunda gidiyor ve bu aşamalar da sırayla değil eş zamanlı olarak Japonya'da binlerce insanın ve yüzlerce gazetecinin önünde aynen yaşanırken hem Ghosn'un hem de GT-R'ın karizması katlanarak büyüyor. Zira herkes Nissan standında yeni GT-R'ı görmeyi sabırsızlıkla beklerken, tavana yerleştirilen plazma televizyonlarda Nissan GT-R'ın yeni modelinin dışı gösterilmeden, araç içerisine konan kameradan yayınlanan görüntüsüyle Porsche’u kendi evinde, Almanya'nın Nurburgring pistinde 1 saniye farkla geçişi izletildi. GT-R'ın 911 karşısında elde ettiği galibiyetle eş zamanlı olarak Ghosn yeni otomobiliyle binlerce flaş patlarken standa geldi ve internet sayfalarındaki brandalar kaldırılırken mağazalarda kuyruğa giren gençler de Play Station’larına GT Prologue oyununu satın almaya başladı.
Beş senelik emek ve milyonlarca dolarlık harcamaların karşılığı kısa sürede büyük bir başarıyla alınırken Nissan'ı milyarlarca dolar, Natinaol Geographic'de yayınlanan GT-R belgeseline göre, 20 milyar dolara yakın zarardan alarak 2 milyar dolar kara ulaştıran Ghosn'un dört tekerleklilerle yapabilecekleri tahmin edilemiyor.
Otomobil dünyasının "pop starı!" 10_k

Amerika'da GT-R'a yakın özelliklerdeki bir Porsche 100 bin ve Ferrari de 200 bin dolara satılırken GT-R 2009 model Q1 ile aynı piyasaya 70 bin dolarlık etiketle girdi.
0-100 ya da 400 metre sprint yarışında, virajlarda ya da bezin tasarrufunda muadillerini rakip görmeyen GT-R'ı ilk test eden isimlerden biri olan BBC’nin ünlü otomobil programı Top Gear'dan Jerenmy Clarkson'ın yıllar sonra ilk kez eleştirmekte zorlandığı bir otomobili karşısında bulurken, Clarkson'ın Japonya'daki Nissan pistinde yaptığı deneme sürüşünde GT-R’ın virajları alış hızına dayanamayarak boynundan sakatlanıp pisti ambulansla terk ettiğini hatırlatmakta fayda var.
Saatte 300 kilometre hıza kolaylıkla çıkan, 3.8 litre VR38DETT çift turbo, 6 silindirli motoruyla ve Shiro Nakamura'nın tasarımını üstlendiği yeni GT-R kısa sürede ödülleri tek başına toplayarak Carlos Ghosn'u yeterince tatmin etti. Motoru dışındaki her parçası fabrikasyon olan ancak her üretimde motorun elle birleştirildiği GT-R'lardan ilk üretilen model fabrikadan Ghosn'un evine giderken, işadamı bu anısını anlatırken, "Bunun gerçekleşmesi benim için de bir rüya oldu. 1 numarayı almak büyük bir ayrıcalıktır" dedi.
Otomobil dünyasının "pop starı!" 14_k

Top Gear Ödülleri 2007 - Yılın Süper Otomobili, Automobile Magazine - 2009 Yılın Otomobili, Evo - 2008 Yılın Otomobili, Edmunds - 2009'un En Çok Arzu Edilen Otomobili, Motor Trend - 2009 Yılın Otomobili gibi ödülleri toplayan GT-R'ın bir diğer önemli özelliği ise her GT-R sahibinin otomobiliyle kolaylıkla oynayarak orijinalinde 480 beygir olan beygir gücünü 900 beygire kadar çıkartabilmesi.
Ayda sadece 1.000 adet üretilmesine izin verilen GT-R efsanesinin büyüyerek devam etmesini sağlayan Carlos Ghosn, Nissan ve Renault'nun CEO'luğunu yapmasının yanı sıra dünyanın en büyük üçüncü alüminyum üreticisi olan 1888 kuruluşlu Alcoa, dünyanın en büyük medya ürünleri üreticisi 1946 kuruluşlu Sony ve 1899'dan beri faaliyette olan dünyanın en büyük teknoloji devlerinden IBM'in yönetim kurullarında görev yapıyor.
habertürk.
Otomobil dünyasının "pop starı!" 19_k

http://nissanci.com

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz

 


Admin İletişim
Powered by Nissanci.coM ©Bir Nissanci.Com Kuruluşudur.
Copyright © 2008-2009 By b@b@ko & Nissanci.coM
©Gizlilik İlkelerimiz
Web sitemizin dışında farklı sitelere yönlendirilen linklerin içeriklerinden sitemiz sorumlu tutulamaz...


Yeni bir forum kurmak | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar